طراحی سایت و پورتال آِتی بیتا

طراح انواع وب سایت و پورتال حرفه ای

طراحی سایت و پورتال آِتی بیتا

طراح انواع وب سایت و پورتال حرفه ای

رنگ های گرم و سرد در طراحی سایت

در طراحی سایت به ترکیب های رنگی توجه نمایید. رنگ های گرم در سایت تشکیل شده اند از : زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، زرد - سبز و نارنجی - قرمز . یعنی رنگ هایی که با پاییز در تعامل هستند . بطور کلی در طراحی سایت رنگ های گرم گرایش به هیجان و تکاپو دارند . بسیاری از مردم مقدار کم از این رنگ ها را می پسندند . بنفش و سبز رنگ های واسط هستند که نه گرم و نه سردند و وابسته به میزان رنگ قرمز یا زردی هستند که در رابطه با رنگ آبی در آنها بکار رفته است . اگر رنگ آبی آن کم تر باشد بیشتر شبیه رنگ های گرم بنظر می رسد .

سایت سازی و طراحی سایت باید از اصول رنگ شناسی پیروی کند و از ترکیب رنگ اصولی پیروی کند.

رنگ های سرد در طراحی سایت عبارتند از : آبی ، سبز ، صورتی ها ، بنفش ها ، آبی - سبز ها ، سرخابی ها و آبی - قرمز ها . رنگ هایی که بیشتر با بهار و تابستان در تعامل هستند . رنگ های سرد آرامش بخش هستند و محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند . طراحی یک سایت با رنگ های گرم و سرد باعث گیج شدن بیننده می شود و باعث می شود سایت شلوغ و بی نظم و غیر قابل اعتماد جلوه کند طراحان سایت معمولا متوجه نمی شوند که ترکیب رنگ هایشان گرم و سرد است . استفاده از چرخه رنگ ها مفید است . دایره رنگ رنگ های اصلی ( آبی - قرمز - زرد) و رنگ های ثانویه ( نارنجی - سبز - بنفش) را نشان می دهد . ترکیب دو رنگ اصلی یک رنگ ثانویه می سازد .

تمامی رنگ ها از ترکیب سیاه و سفید با رنگ های اصلی بوجود آمده از طریق انتخاب رنگ در طراحی سایت میتوانید اعتبار سایت را افزایش دهید.طراحی سایت با درک رنگ شناسی یک قدم جلوتر از بقیه است.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.