طراحی سایت و پورتال آِتی بیتا

طراح انواع وب سایت و پورتال حرفه ای

طراحی سایت و پورتال آِتی بیتا

طراح انواع وب سایت و پورتال حرفه ای

نرم افزار حسابداری بیتا

نرم افزار حسابداری بیتا

انواع نرم افزار حسابداری علاوه بر اینکه در دسته های مختلفی براساس کاربرد، امکانات، ابعاد و ... قرار میگیرند، در دو دسته کلی متمرکز و غیر متمرکز نیز قرار دارند. در این مطلب کوتاه قصد داریم به طور مختصر به تفاوت این دو نوع نرم افزار حسابداری بپردازیم.

نرم افزار حسابداری غیرمتمرکز چیست؟

در نرم افزار حسابداری غیر متمرکز:

-  شعبه یک کسب و کار برای عملیات حسابداری خود، اسناد و مدارک را مستقل از دفتر مرکزی نگهداری می  کند.

- در نرم افزار حسابداری غیر متمرکز شعبه در فواصل زمانی معین، صورتهای مالی خود را تهیه نموده و به دفتر مرکزی ارسال می نماید. سپس این صورتهای مالی همراه صورتهای مالی شعب دیگر، با صورتهای مالیی دفتر مرکزی ترکیب شده و صورتهای مالی کل واحد تجاری تهیه می شود.

- اگر چه سوابق در نرم افزار غیرمتمرکز در شعبه نگهداری می شود اما تعداد و انواع حسابها، سیستم کنترل داخلی، شکل و محتوای صورتهای مالی، خط مشی و رویه های حسابداری معمولا از سوی اداره مرکزی تعیینن  می شود.

- به شعبی که از نرم افزار حسابداری غیرمتمرکز استفاده می کنند شعب مستقل گفته می شود.

نرم افزار حسابداری متمرکز چیست؟

در نرم افزار حسابداری متمرکز:

- شعبه برای عملیات خود دفاتر جداگانه و مستقل نگهداری نمی کند.

- کلیه سوابق حسابداری را به طور متناوب در فواصل زمانی معین به اداره مرکزی ارسال می نماید.

- در شعب غیر مستقل ممکن است مقداری وجه نقد به عنوان تنخواه گردان در اختیار مدیر شعبه قرار داده شود که از آن برای پرداخت های مخارج ضروری و یا سایر پرداخت های جزیی استفاده کند.

- در اغلب مواقع هزینه های شعبه را خود اداره مرکزی پرداخت می کند و هرگونه وجه نقد دریافت شده توسط شعبه مستقیما به حساب بانکی اداره مرکزی واریز می شود.

به شعبی که از سیستم متمرکز برخوردارند ، شعب غیرمستقل گفته می شود.

 هنگامی که شما از سیستم دستی حسابداری جهت تنظیم امور مالی و فروش و یا انبارگردانی استفاده می کنید با هر اصلاحیه و تغییر در اطلاعات قبلی و یا هنگامی که نیاز به مشاهده سود و زیان این حسابداری دارید باید دوباره از اول تا آخر را شروع به محاسبه کنید که چنین کاری بسیار وقت گیر است و همراه با خطایی زیادی می باشد ،که گاه چنین کاری با دست ماه ها طول می کشد اما با داشتن یک نرم افزار حسابداری مالی و فروش شما می توانید چنین کاری را در عرض چند ثانیه بدون خطا انجام دهید.

چه تفاوتی در نرم افزار های حسابداری و انبارداری وجود دارد ؟

 تفاوت در نحوه طراحی بخش های مختلف فروش ، خرید ، امور بانک ، تنظیم دفاتر چک ، انبار گردانی ، کاربر پسند بودن و راحتی کار ، دقت محاسبه ، امنیت اطلاعاتی ، پشتیبانی خریداران ، در دسترس بودن یا رایگان بودن دمو نمایشی یک نرم افزار سیستم حسابداری

نرم افزار حسابداری - نرم افزار مالی - نرم افزار حسابداری بیتا - نرم افزار حسابداری مالی - سیستم حسابداری - سیستم یکپارچه - حسابداری - بهترین نرم افزار حسابداری - امکانات نرم افزار حسابداری  - امکانات حسابداری  - نرم افزار فروش

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.